Київські новини

kievsnews

ПРО ГАРАНТІЇ ДЕРЖАВИ ЩОДО ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ. ЗАКОНОПРОЕКТ № 9127 20/09/2011

Громадянський протест проти беззаконня

Сьогодні, 20 вересня, низка потужних громадських організацій вимагатиме від депутатів Верховної Ради зняття з розгляду законопроекту №9127, який позбавляє заслужених пільг практично всі категорії громадян України. Редакція “Київських новин” отримала низку офіційних заяв громадських організацій з висловленням своєї громадянської позиції і формулюванням вимог до народних обранців. Усі вони майже не відрізняються одна від одної – отже, можна вважати, що народ України висловлює єдину позицію щодо тенденції переведення країни з поля законності в режим ручного управління. “Київські новини” взяли на себе сміливість об’єднати отримані документи у спільну заяву.

Громадянам України

Наша позиція

Сучасні вітчизняні урядовці крок за кроком наближають державу до соціального колапсу.

Понівечивши судову систему – інструмент захисту прав та свобод громадян, – звузивши до сміхотворних розмірів середній клас українців шляхом погіршення і без того неефективної системи оподаткування та адміністрування податків, обклавши великий бізнес муром недоторканності та офшорного добробуту та усунувши з нього будь–які серйозні прояви нелояльності до владних органів (фактичне зрощення великого бізнесу та органів влади), усунувши можливості заробітку всередині держави для мільйонів українців та разом із попередниками виштовхнувши значну частку працездатного населення на заробітки у понівечені кризою, але суттєво привабливіші щодо умов функціонування бізнесу Іспанію, Португалію, Італію та інші держави ЄС, а людей, що потребують підтримки, опустивши до рівня нижче наймінімальнішого з усіх офіційних і неофіційних прожиткових рівнів, нинішній уряд за рахунок тимчасової нездатності більшості українців до самоорганізації надалі залишається біля керма держави.

Бізнес за таких умов не здатен створити достатню базу для оподаткування, економіка без достатніх інвестиційних коштів (які не надходять в незахищене законодавством та судовою системою середовище) не створює робочих місць, бюджет суттєво недоотримує надходжень, суди не приймають очевидних рішень на базі Конституції та законів, а ті, хто потребує допомоги суспільства, поступово стають вигнанцями та людьми другого сорту.

Що ж далі?

Ми чітко розуміємо, що у практиці успішної в очах громадян держави повинні правити не люди, а закони. Але у нас все навпаки!

За рахунок розрізненості осередків суспільства сучасні вітчизняні чільники держави дозволяють собі постійно порушувати законодавство.

Причому такий інститут як Верховна Рада фактично відіграє сьогодні вже виключно формальну роль. Він став тимчасово необхідним придатком Кабміну з натискання кнопок голосування за помахом уповноваженої кабміном (читайте – Президентом) руки.

Навіть така його роль вже видалася надто обтяжливою. Тому в тексті майже кожного закону читаємо: порядок вирішення питання передається Кабінету міністрів.

Це вже не крок до тоталітарного режиму. Це – тоталітарний режим.

Практика вичавлювання майна, грошей, землі з обмеженого середовища має очевидні наслідки. Це пустеля – трансформація громадян у заробітчан, поступова втрата основ моралі, культурних середовищ.

Чергові з цих наслідків уже на часі. Мова йде насамперед про сумнозвісний прийнятий у першому читанні законопроект № 9127 “Про гарантії  держави щодо виконання рішень суду “. В основному, цей законопроект – завуальована відміна соціальних пільг.

Пільги – це явище нездорового суспільства, джерело корупції, але в ситуації відсутності інших механізмів та інструментів виживання, спровокованої слабкості економіки їх відміна є очевидною аморальністю.

Забираючи пільги у працівників міліції, слідчих прокуратури, пожежних, держава робить небезпечний крок у напрямку подальшого нищення цих державних структур. Піддаючи сумніву наявні мізерні виплати учасникам та інвалідам війни, уряд переходить межу власної неадекватності.

Можливість зменшення виплат студентам, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, в умовах проблем з бюджетом Пенсійного фонду України звучить фальшивими нотами у дуеті з відмовою Верховної Ради від розгляду питання схем використання вітчизняним великим бізнесом офшорних схем.

Нагадаємо ряд раніше прийнятих рішень.

У разі якщо особа має право на отримання пенсії, щомісячного довічного грошового утримання відповідно до закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”,  призначається … щомісячне довічне грошове утримання за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначених законодавчих актів, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Законуфінансується за рахунок коштів Державного бюджету України. До чого тут виправдання урядовців щодо порожнього бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік, тим більше, що ця абсолютно непрозора структура співіснує з іншим Пенсійним фондом, що не є юридичною особою, не піддається адекватному державному контролю і водночас на рахунок якої в Ощадбанку підприємці сплачують свої соціальні внески.

З метою виконання заходів, пов’язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та поводженням з радіоактивними відходами на виконання доручення Прем’єр-міністра України передбачається збільшення видатків по загальному фонду державного бюджету на 217,3 млн. грн., які будуть спрямовані на: …- забезпечення виконання вимог Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” в частині відшкодування Пенсійному фонду плати, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій та погашення заборгованості за спожитий газ –139,5 млн. грн.

Після усіх цих як виявилось очевидно популістських рішень, законопроектом 9127 передбачено:

Установити, що у 2011 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ( 796-12) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік“.

Хочемо нагадати. Відмінити пільги без внесення змін до Конституції України неможливо!

Зміни, які пропонуються у законопроекті, про гарантії держави звужують зміст та обсяг існуючих прав громадян. Зокрема, йдеться про обмеження або скасування соціальних гарантій, установлених для певних категорій населення України, що є неприпустимим без відповідної компенсації. Також згідно з Конституцією, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Аналогічною є ситуація з планованим введенням ринку купівлі – продажу земель сільськогосподарського призначення.

Читаємо статтю 13.

Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об’єктами права власності Українського народу.

Цей уряд вже зібрався продавати землю сільськогосподарського призначення, забувши при цьому відмінити статтю 13 Конституції України.

Цей уряд збирається позбавити пільг тих, хто їх потребує, і вже фактично це зробив, перевівши виплату пільг афганцям та чорнобильцям на рівень судових рішень. Залишилось формалізувати існуючу ситуацію і порушити відповідну статтю Конституції.

Цей уряд вже на цей момент знищив сотні тисяч малих підприємств, суттєво звузивши базу оподаткування, порушивши при цьому кілька статей Конституції.

Лише наша спільна позиція щодо створення нормальних умов для розвитку бізнесу, демонополізації економіки, зменшення корупції та забюрократизованості суспільства, відновлення соціальної справедливості може вивести Україну зі стану триваючої десятками років політичної, економічної та суспільної кризи.

Держава потребує реальних реформ, а не резервацій, латифундій, морального винищення. Нам така перспектива не підходить.

Наша контрдіяльність – єднання та спільні дії!

ЗВЕРНЕННЯ ДО ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Нас – офіцерів, ветеранів війни, афганців, чорнобильців, міліціонерів, лікарів, учителів, пенсионерів – та наші сім’ї позбавляють заслужених соціальних пільг.

Верховна Рада прийняла за основу проект закону “Про гарантії держави щодо виконання судових рішень№ 9127, яким змінюється (а фактично скасовується) порядок надання пільг співробітникам міліції і прокуратури, медикам, чорнобильцям, ветеранам війни та учасникам бойових дій.

Зазначені у Перехідних положеннях пропозиції передбачають скасування конкретизованих обсягів соціальних гарантій (знижки за житло і комунальні послуги, розміри грошової винагороди, надбавки до пенсій тощо) працівникам міліції, прокуратури, державної пожежної охорони, медичним працівникам та працівникам культури, гірникам, постраждалим від Чорнобильської аварії громадянам, ветеранам війни та праці, дітям війни, жертвам нацистських переслідувань та ін., які закріплені  спеціальними Законами. Замість цього пропонується визначати розміри вказаних пільг за рішенням Кабінету Міністрів України.

Для нас є очевидним, що це робиться з однією метою – в тіньовий спосіб зменшити соціальні гарантії відповідних верств населення. Такою є плата українських громадян за недолугу соціально-економічну політику влади!

Конституція України чітко зазначає, що Кабінет Міністрів України не наділений повноваженнями щодо встановлення розмірів соціальних пільг та стандартів. Права на соціальні пільги та розмір таких пільг повинні визначатися тільки законом. Сферою компетенції Кабінету Міністрів України, яку він реалізує через підзаконне регулювання, є виключно порядок надання соціальних гарантій та пільг.

Натомість всупереч положенням ч. 2 ст. 6, ч. 2 ст. 8, ч. 2 ст. 19, п. 3 ч. 1 ст. 85, п. 6 ч. 1 ст. 92 Конституції України законопроект «легалізує» втручання Кабінету Міністрів України у сферу виключної компетенції законодавця. З огляду на зміст запропонованих положень звертаємо увагу на  неодноразові заперечення Конституційним Судом України ініціатив щодо скасування, призупинення чи інший перегляд наданих законами прав громадян у соціальній сфері.

Як сказано у висновку Головного науково-експертного управління Верховної Ради, дане нововведення «є порушенням принципу верховенства права – принципу пропорційності, забезпечення правових очікувань, правової впевненості, а також права захисту».

Законопроект за своєю назвою не відповідає змісту і був ухвалений навіть попри те, що на порядку денному не значився. Проти його прийняття у першому читанні і в цілому виступили депутати від опозиції, свої зауваження дав профільний комітет.

У разі ухвалення законопроекту в цілому будуть брутально порушені законні соціальні гарантії сотень тисяч громадян, які самовіддано служили та служать Україні, віддаючи свої кращі роки та здоров’я.

Виходячи з цього, ми вимагаємо:

  1. Відхилити проект Закону України «Про гарантії держави щодо виконання рішень суду» (реєстр. №  9127 від 08.09.2011 року,  внесений Кабінетом Міністрів України), як такий, що суперечить законам та Конституції України, порушує права і свободи громадян.
  2. Відмовитись від антиконституційних спроб звуження змісту і обсягу соціальних гарантій при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів. Соціальні стандарти, які держава гарантує своїм  громадянам при виконанні завдань, повязанних з ризиком для здоровья та життя, повинні регулюватись тільки Законами України.
  3. Навести, нарешті, лад в сфері прямої компетенції Кабінету Міністрів України – порядку надання соціальних гарантій та пільг. Необхідно терміново провести повну ревізію пільговиков та перекрити корупційні схеми видачі «липових» посвідчень. Забезпечити повну прозорість і цільове використання бюджетних коштів за програмами соціальної спрямованості.
  4. Негайно розпочати діалог влади із суспільством щодо справедливої та прозорої реформи соціального забезпечення громадян України, яка б відповідала вимогам  Конституції України та реальним потребам населення.

Не допустимо правового свавілля та приниження ветеранів війни, учасників бойових дій, афганців, чорнобильців, міліціонерів, вчителів, медиків, пенсіонерів – усіх громадян України!

В разі невиконання наших законних вимог залишаємо за собою право на проведення гарантованих Конституцією України форм громадського протесту – зборів, мітингів, походів і демонстрацій.

*  *  *

 – Громадська організація офіцерів запасу «Команда «ЗА СВОЇХ!»
– ВГО «Коаліція учасників Помаранчевої революції» (КУПР)
– Блок соціального партнерства «Порядок і Достаток”
– Рух «Вільний простір»
– Штаб оборони Києва
– ГО «Кияни, об’єднуємось!»
– Центральний штаб захисту українського підприємництва
– Асамблея громадських організацій малого та середнього бізнесу
– ГО «Захист рідної землі»
– ГО «Наша земля»
Advertisements
 

One Response to “ПРО ГАРАНТІЇ ДЕРЖАВИ ЩОДО ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ. ЗАКОНОПРОЕКТ № 9127”

  1. Андрій Says:

    А де ж “крута” організація пана ПАЛІЯ Віктора Миколайовича???


Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s